Czym jest e-marketing? Jaka jest jego definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.
[Piotr Chrzanowski:] Współcześnie duży odsetek firm rozpoczyna sprzedaż na platformach internetowych lub przenosi działania do sieci. Ta zmiana niesie za sobą potrzebę wsparcia marketingowego dostosowanego do tej formy prowadzenia biznesu. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest e-marketing.
Marketingiem internetowym można nazwać wszystkie działania marketingowe, począwszy od strategii wprowadzenia na rynek przez promocję, a następnie sprzedaż produktów i usług. Wymienione procesy i powiązane z nimi możliwości wykorzystywane są w internecie i polegają na zwiększeniu widoczności firmy w sieci.
Ujmując definicję w jednym zdaniu, można stwierdzić, że e-marketing jest formą marketingu, w której do komunikacji, promocji oraz pozyskiwania klientów wykorzystywany jest internet i wszelkiego rodzaju strony WWW.
Do najpopularniejszych działań i narzędzi marketingu internetowego można zaliczyć:
Google AdWords – reklama w wyszukiwarce oraz reklama w Google Display Network
SEO – pozycjonowanie
mailing
content marketing
video marketing
social marketing – działania na najpopularniejszych serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, a także Snapchat
remarketing/retargeting.
E-marketing uznaje się za najszybciej rozwijający się segment marketingu. Warto pamiętać jednak, że nawet najlepsze działania w sieci nie wystarczą, by osiągnąć sukces. Bardzo ważna jest również jakość oferowanych produktów/usług, ich cena, a także obsługa klienta.
Autor definicji:
Piotr Chrzanowski Performance Manager, They.pl
Napisz do nas
Dziękujemy!
Wiadomość została wysłana. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 h.
Dziękujemy!
Przesłaliśmy case study na Twój adres e-mail.
Dziękujemy!
Przesłaliśmy Magazyn na Twój adres e-mail.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z serwisu www. Jeśli nie życzysz sobie, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kontynuując przeglądanie tej witryny, zgadzasz się na używanie plików cookie w celu gromadzenia danych analitycznych oraz wyświetlania reklam i zawartości dostosowanych do preferencji użytkownika.
Więcej informacji