Monika Pikor, PR & Influencer Marketing Senior Specialist w They.pl, w najnowszym numerze magazynu Nowa Sprzedaż opowiada o tym, w jaki sposób influencer marketing pomaga w budowaniu zaufania do marki.
Zaufanie jest największą walutą dzisiejszych czasów. Po kryzysie wiarygodności i popularności fake newsów jesteśmy ostrożniejsi – częściej mówimy: „sprawdzam!”. Weryfikujemy nie tylko polityków, instytucje publiczne czy media, ale również marki. Konsumenci szukają potwierdzenia, że wybierają firmy, które wyznają podobne wartości co oni. Aż 91% kupujących podejmuje decyzję zakupową pod wpływem rekomendacji zaufanej osoby – czasami jest to przyjaciel czy członek rodziny, a czasami lider opinii, czyli… influencer. Jak więc najskuteczniej wykorzystać influencerów w zwiększeniu zaufania do marki?
Wpływ to słowo klucz w rozważaniach nad influencer marketingiem. Nie każdy bloger, vloger, instagramer czy celebryta jest influencerem. Jest nim natomiast osoba, która funkcjonuje jako lider opinii, ma wokół siebie oddane grono odbiorców, które darzy ją zaufaniem i wierzy, że jej rekomendacje są szczere, a polecana marka warta sprawdzenia. Jako najbardziej autentyczna postrzegana jest długofalowa współpraca z influencerami, których wizerunek jest spójny z wizerunkiem marki. Wtedy dochodzi do przekierowania zaufania ze znanej osoby na markę.
Aby to osiągnąć, należy odpowiednio dopasować influencera do kampanii marki – zweryfikować jego komunikaty i grupę odbiorców, przeanalizować zasięgi i zaangażowanie oraz zdecydować, w jaki sposób wybrana osoba może umocnić przekaz firmy.
Wiadomość została wysłana. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 h.
Dziękujemy!
Przesłaliśmy case study na Twój adres e-mail.
Dziękujemy!
Przesłaliśmy Magazyn na Twój adres e-mail.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z serwisu www. Jeśli nie życzysz sobie, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kontynuując przeglądanie tej witryny, zgadzasz się na używanie plików cookie w celu gromadzenia danych analitycznych oraz wyświetlania reklam i zawartości dostosowanych do preferencji użytkownika.
Więcej informacji