NowyMarketing podsumowuje rok 2017: Content marketing (Cz. 2)

Adrianna Kubik-Przybył, Content Marketing Director w They.pl

Najważniejszy sukces 2017

  • Sukces kampanii „Fearless Girl” na festiwalu kreatywności w Cannes,
  • Cztery lwy w rękach polskich agencji,
  • Kontynuacja „Legend Allegro” w wielkim stylu.

Największa porażka 2017

Kampania świadomościowa GIS „Mądra dziewczynka pilnuje drinka” umacniająca krzywdzące stereotypy i pozwalająca na przenoszenie winy ze sprawcy na ofiarę gwałtu.

Najważniejsza zmiana w 2017

Marki szukają nowych pomysłów na influencer marketing, który kolejny rok z rzędu jest bardzo popularnym trendem. Najważniejszym wyzwaniem jest znalezienie sposobu, w jaki influencer zostaje zaangażowany do kampanii oraz określenie jego roli w projekcie. Po pewnym zachłyśnięciu się tym typem działań w budowaniu strategii content marketingowej marki rozważniej podchodzą do tematu.

Najważniejsze wydarzenie w 2017

Sukces „Fearless Girl” na festiwalu w Cannes.

W tym roku w marketingu bardzo silnie obecna była tematyka kobieca. Po aktywności marek takich jak Dove, Organic Valley, Always, Under Armour przyszła pora na kolejne świetne projekty skupiające się na roli kobiet we współczesnym świecie np.:

  • Nike „What Are Girls Made Of”,
  • Sally Hansen „Shetopia”,
  • Nike India: „Da Da Ding”.

Warto pamiętać, że media zdominowała także debata wokół akcji #metoo. W tym roku w swoich działaniach marki podejmowały również inne kwestie społeczne, takie jak: tożsamość kulturowa, niepełnosprawność, starzenie się społeczeństwa czy niepłodność.

Najciekawsze trendy w 2017

  • Performance content marketing i coraz skuteczniejsze wykorzystanie treści do osiągania konkretnych wyników biznesowych,
  • Analityka content marketingowa,
  • Content marketing mapping, czyli planowanie budowy treści w oparciu o ścieżkę zakupową użytkownika,
  • Wykorzystanie marketingu treści w branży B2B i generowaniu leadów.

Najtrudniejsze wyzwania w 2017

Content marketing w dobie fake news.

Najciekawsza kampania/akcja 2017

Bez dwóch zdań „Fearless Girl”. Zaskakująca w prostocie i skuteczności, zawstydzająca dla środowiska biznesowego wzbudziła podziw na całym świecie. Nieustraszona dziewczynka stała się symbolem siły kobiet nie tylko w biznesie, ale także dużo szerzej, o czym świadczą tysiące.

Ocena obecnej kondycji branży

Kolejny rok z rzędu mogę powiedzieć, że content marketing ma się dobrze. Na polskim rynku w tym roku ponownie obserwowaliśmy wzrost liczby ważnych projektów o charakterze content marketingowym, takich jak: IKEA, Wyborowa, Tymbark czy Allegro.

https://nowymarketing.pl/a/16831,nowymarketing-podsumowuje-rok-2017-content-marketing-cz-2


Napisz do nas