They.pl dla Magazynu Online Marketing

Adrianna Kubik-Przybył, business director w They.pl, w najnowszym numerze magazynu Online Marketing opowiada o pięciu sposobach na budowanie marki online, zaczerpniętych prosto ze świata Digital Native Vertical Brands.

Czy spotkałeś się z terminem Digital Native Vertical Brands? Autorem tego pojęcia jest Andy Dunn, który w 2007 roku założył markę Bonobos, uznawaną za jedną z pierwszych DNVBs. Obecnie Dunn jest szefem obszaru digital marek odzieżowych w Walmarcie, który w 2017 roku kupił markę Bonobos za 310 milionów dolarów.

Jednym z lepszych przykładów DNVBs jest także Dollar Shave Club znany z kontrowersyjnej reklamy z udziałem prezesa firmy – ta sama marka, za której kupno Unilever zapłacił miliard dolarów. To także założona przez Emily Weiss firma kosmetyczna Glossier, osiągająca przychody rzędu 100 milionów dolarów rocznie.

Czy wiesz, że w USA DNVBs rozwijają się 3 razy szybciej niż standardowy podmiot z segmentu e-commerce? Nie bez powodu są uznawane za the Next Big Thing!

Zacznijmy jednak od początku – czym są DNVBs?

Tym terminem określamy marki o charakterze digital native, czyli te, które stawiały pierwsze kroki w sieci, a ich model działania można nazwać wertykalnym, czyli zupełnie eliminującym pośredników na drodze do bezpośredniego dostarczenia produktu/usługi do konsumenta. Marża na produktach lub usługach oferowanych przez DNVBs może być 2–3 razy większa w porównaniu do segmentu e-commerce, co skutecznie przyciąga do nich grono zainteresowanych inwestorów.

4 najważniejsze cechy DNVBs:

  • sprzedaż online (choć warto pamiętać, że DNVBs mogą wychodzić także poza digital, np. marka Chubbies, oferująca męskie szorty, posiada obecnie także sieć sklepów stacjonarnych),
  • podejście DTC (direct-to-consumer),
  • brak pośredników w procesie produkcji i dystrybucji,
  • nacisk na budowanie zupełnie nowego doświadczenia konsumenckiego.

Dynamiczny rozwój DNVBs stawia wyzwania przed segmentem retail oraz e-commerce, a także rzuca nowe światło na tematykę budowania marek online. Dlatego szukając inspiracji dotyczących budowy marki online, warto śledzić, co dzieje się w świecie Digital Native Vertical Brands.

Cały artykuł można znaleźć na stronie: https://o-m.pl/artykul/piec-sposobow-na-budowanie-marki-online-zaczerpnietych-prosto-ze-swiata-digital-native-vertical-brands


Napisz do nas