They.pl dla portalu PRoto: jak korzystać z analityki danych?
They.pl dla portalu PRoto: jak korzystać z analityki danych?
Mikołaj Salecki, digital media & performance marketing director w They.pl odpowiedział na pytania portalu PRoto.pl na temat powiązań big data i PR-u oraz wskazał, jak należy korzystać z analizy danych.
"Jak więc uchronić się przed fałszywymi danymi? Mikołaj Salecki z They.pl zaleca weryfikowanie źródeł – zwraca uwagę, że podane przez niego strony i narzędzia posiadają zabezpieczenia przed botami, minimalizujące występowanie błędów w zbiorach danych. „Należy unikać przede wszystkim takich źródeł, gdzie na pierwszy rzut oka widać, że z danymi coś jest nie tak. Doświadczony analityk jest w stanie bez problemu rozpoznać nieprawidłowe dane czy szumy, bazując na swoim doświadczeniu oraz benchmarkach branżowych” – podkreśla ekspert.
Jego rady mogą jednak wprawić w zakłopotanie osoby, która dopiero zaczyna przygodę z analityką danych. Co wtedy? Salecki sugeruje, by na przykład weryfikować informacje znalezione w internecie za pomocą... ogólnodostępnych raportów tworzonych offline, tych branżowych bądź z GUS-u. „Przykład: załóżmy, że chcemy określić, ilu użytkowników w danym wieku korzysta z internetu w konkretnej lokalizacji. Informacje o zameldowaniu (w podziale na wiek, płeć oraz lokalizację) możemy bez problemu odnaleźć w raportach GUS-u. Jeżeli według nich w danym miejscu mieszka określona liczba osób w danym wieku, to liczba osób korzystających z internetu na pewno nie może znacznie przekraczać tej liczby” – tłumaczy Salecki."
Wiadomość została wysłana. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 h.
Dziękujemy!
Przesłaliśmy case study na Twój adres e-mail.
Dziękujemy!
Przesłaliśmy Magazyn na Twój adres e-mail.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z serwisu www. Jeśli nie życzysz sobie, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kontynuując przeglądanie tej witryny, zgadzasz się na używanie plików cookie w celu gromadzenia danych analitycznych oraz wyświetlania reklam i zawartości dostosowanych do preferencji użytkownika.
Więcej informacji